مقاله آموزشی دیدگاه قرآن در رابطه با اطاعت از والدین

مطالب دیگر:
📜تحقیق بازداشت موقت و حقوق شهروندی در اروپا📜تحقیق بحثي پيرامون ماده 296 قانون مجازات اسلامي📜تحقیق بحثی در قسامه📜تحقیق بحران سياستهاي جنائي كشورهاي غربي📜تحقیق برداشت اقتصاد نهادگرا و مطالعه اقتصاد اسلامي📜تحقیق بررسى تطبيقى نقش عقل در نظام حقوقى غرب و اسلام📜تحقیق اهداف مقنن از اجراي محكوميت هاي كيفري📜تحقیق بررسي احكام فقهي و حقوقي اسقاط جنين📜تحقیق بررسي انتقادي قانون مجازات عمومي ايران مصوب تيرماه 1352📜تحقیق بررسي تطبيقي حمايت از حقوق بشر در اسلام و حقوق بين الملل معاصر📜تحقیق بررسی تطبیقی قوه مجریه در ایران و آمریکا📜تحقیق بررسي قاعده (منع تعقيب مجدد) در حقوق جزاي بين الملل و حقوق جوامع اروپا📜تحقیق بررسي قاعده منع تعقيب مجدد در حقوق جزاي بين الملل و حقوق جوامع اروپا📜تحقیق بررسي قانون ضد تروريسم انگلستان📜تحقیق بررسي قوانين كيفري ايران در امر پوشش مردم📜تحقیق بررسي لايحه قانوني رفع تجاوز از تأسيسات آب و برق كشور📜تحقیق بررسي وضعيت اجارة بدون مدت در حقوق مدني ايران، مصر، فرانسه و فقه اسلامي📜تحقیق بزهكاري زنان و مسئوليت كيفري مخففه📜تحقیق بيانيه حقوق افراد متعلق به اقليتهای ملي نژادی مذهبی و زبانی📜تحقیق پژوهش جامعه‌شناختى و روش‌هاى تخصصى آن
چکیده: دیدگاه قرآن این است که بقا و جاویدان ماندن ملتها بستگی خاص به نیکی بر پدر و مادر در مرحله اول و بعد به خویشاوندان و بعد از آنها نسبت به تمام افراد جامعه دارد. جای تعجب است که با این همه تأکیدات و سفارشات قرآن که حتماً به آیات مورد نظر عنایت نم...

چکیده:

دیدگاه قرآن این است که بقا و جاویدان ماندن ملتها بستگی خاص به نیکی بر پدر و مادر در مرحله اول و بعد به خویشاوندان و بعد از آنها نسبت به تمام افراد جامعه دارد.

جای تعجب است که با این همه تأکیدات و سفارشات قرآن که حتماً به آیات مورد نظر عنایت نمودید باز می‌بینیم که بعضی از فرزندان رعایت حقوق پدر و مادر را نمی‌کنند و وظایف سنگین و خطیر خود را در برابر آنها فراموش می‌کنند و از ان عجیب‌تر آنکه با دوستان و رفیقان خود صمیمی و خوش اخلاق و نرم و ملایم هستند و گاهی بذل جان و مال می‌کنند ولی نوبت که به پدر و مادر و یا اقوام می‌رسد به جای محبت و احسان روشی بسیار زشت و رفتاری خشن و تند از خود نشان می‌دهند مثل آنکه با دشمنان جانی خود برخورد نموده‌اند .

در قرآن نیکی به پدر و مادر بدون فاصله بعد از مسئله یکتاپرستی و مسئله توحید مطرح شده است.